Jak ukryć brzuch

Nie wiem jak Wasze, ale moje mięśnie brzucha są bardzo nieśmiałe, dlatego chowają się za tłuszczykiem, który zdecydowanie bardziej przebojowy, lubi znajdować się na pierwszym planie. Mam tak od dziecka i wiem, że mogę schudnąć 20 kilo a i tak nie będę miała płaskiego brzucha. Jestem już na etapie, w którym to zaakceptowałam. Droga tutaj nie była łatwa, ale udało się! I bardzo mnie to cieszy! Nie zmienia to jednak faktu, że owa osobliwość nie jest ulubioną częścią mojego ciała. Dlatego, jej tuszowaniem zajmuję się codziennie od mniej więcej 20 lat. A jak się nad czymś pracuje przez 20 lat, to człowiek staje się w owej dziedzinie ekspertem! Postanowiłam więc, że podzielę się z Wami moją ekspercką wiedzą! Najbardziej na świecie polecam jednak swój brzuch zaakceptować, pokochać go i być mu wdzięczną za to, że działa, że nie boli, że pozwolił Ci być mamą. Uczę się tego by przestać się swoim przejmować, Tobie też polecam! Zobaczysz, po tym jak zaakceptujesz tego małego przyjaciela, pełniącego codziennie ważne funkcje, których nie doceniasz, Twoje życie – i zakupy – staną się o wiele przyjemniejsze!

Kobiety z brzuszkiem koniecznie muszę podzielić na dwie grupy. Panie, które mają wcięcie w talii i takie, którym go brak. Robię to, ponieważ w zależności od tego jakie są proporcje Twojej sylwetki, w niektórych z wymienionych przeze mnie trików będziesz wyglądać rewelacyjnie a w innych fatalnie. W tym wpisie znajdziesz pomysły, które sprawdzą się dla obu typów sylwetki. Opublikuję jeszcze dwa teksty, osobno z radami dla dziewczyn z talią, jak i dla tych o prostej figurze. Zastanów się więc nad tym czy Twoja sylwetka przypomina raczej ciało Adele (zanim schudła) lub Christiny Hendricks (osobny post TUTAJ) czy Magdy Gessler lub Doroty Wellman (osobny post TUTAJ)

Oba typy, z talią i bez

Okryjmy zasłoną milczenia koszmarki stojące na zdjęciach z prawej strony moich stóp. Na profesjonalnym blogu nie mogłyby się one pojawić, a że do Maffashion mi daleko, to udam po prostu, że ich tutaj nie ma. Zauważyłam je dopiero podczas obróbki zdjęć, a chcąc zdążyć z wpisem na czas, nie mogłam sobie pozwolić na kolejną, profesjonalną sesję.

Oversajz* tylko z marynarką

Na zdjęciu po lewej jest bezkształtnie, nudno i bardziej masywnie. Po prawej ramiona i wcięcie w talii buduje marynarka

Oversajzowe bluzki są naszym ulubionym elementem garderoby. Zakrywają to co odejmuje pewności siebie i nie zmuszają do tego by funkcjonować cały dzień na wdechu. Dlatego od razu po założeniu takowej stajemy się bardziej zrelaksowane. Szkoda tylko, że wyglądamy w nich niczym w workach po ziemniakach. Ale jest bardzo prosty trik na to by dalej korzystać z dobrodziejstw oversajzu przy jednoczesnym wizualnym wysmuklającym efekcie. Na wierzch takiej bluzki załóż taliowaną marynarkę, której sztywna struktura podkreśli lub zbuduje iluzję talii! To aż tak proste i bardzo skuteczne!

Wzory

Masz problem z wzorami? Zasada ich noszenia jest, wbrew pozorom, bardzo prosta. Unikaj ciuchów, które posiadają aplikacje wyłącznie na brzuchu, bo niepotrzebnie przyciągają do siebie wzrok. Za to wzory na całej sukience są świetne bo sprawiają, że oko skupia się na kształcie wzoru a nie kształcie ciała, na którym się ów wzór znajduje. Unikaj zbyt małych deseni, bo powiększają optycznie powierzchnię, na której leżą, z kolei zbyt duży deseń może przytłaczać. Wielkość wzorów powinna być proporcjonalna do sylwetki. Pamiętaj, w stylizacji liczy się to jak Ty w niej wyglądasz, a nie to jak ciuchy wyglądają na Tobie!

Sukienki kopertowe

Bardzo siebie lubię w tej sukience. Jest dekolt w V, jest zrobiona talia, są kwiaty proporcjonalne do rozmiarów mojej sylwetki i czarno-białe pasy, które wysmuklają. Ta sukienka ma wszystko czego mi trzeba!

Sukienki kopertowe są modowym dobrem, w którym każda z nas wygląda korzystnie. Budują wizualnie talię, dzięki dekoltowi w literę V wydłużają i wyszczuplają szyję, a dodatkowa porcja materiału z przodu sukienki na zakładkę tuszuje brzuch. Pamiętaj jednak, że odcięcie, lub miejsce wiązania w takiej kiecce nie może znajdować się zaraz pod biustem, bo może to spotęgować efekt odstającego brzucha. Sukienkom kopertowym mówimy tak, o ile odcinają się kilka centymetrów pod piersiami!

Sztywne tkaniny

Ja też lubię wygodne dzianiny, ale lepiej wyglądam jednak w materiałach sztywnych, które nie wcinają mi się w fałdki dodatkowo je podkreślając. Nie rezygnuj z dzianin bo w niczym nie będziesz czuła się tak komfortowo jak w nich, ale jeżeli akurat pragniesz ukryć małe co nieco, załóż sztywniejszą sukienkę, najlepiej z podszewką. Nawet sztywne tkaniny na śliskich podszewkach układają się lepiej niż te noszone bezpośrednio na ciele, szczególnie jeżeli uważasz, że to ciało ma coś do ukrycia.

Torebki w dłoń

Torebka z lewej jest w trendowym położeniu, ale dodaje mi optycznie centymetrów w okolicy brzucha

Mamy obecnie szał na noszenie torebki przewieszonej przez ciało na wysokości brzucha. W Paryżu nie znajdziesz kobiety, która nosiłaby to akcesorium w inny sposób. Nie polecam jednak podążania za owym trendem jeżeli chcesz ukryć brzuch. Twój ulubiony kuferek zawieszony dość wysoko zupełnie niepotrzebnie przyciąga uwagę do tej części ciała.

Pozostałe wpisy na temat sposobów tuszowania brzucha pojawią się w bliskiej przyszłości, a jeśli chcesz poczytać o trikach wyszczuplających to zapraszam TUTAJ i TUTAJ


* Lubię spolszczenie słowa oversize, dlatego na potrzeby tego bloga będę używać go jak w tekście powyżej.